Resultaten out of office survey: wat is jouw droomservice?

Dit jaar heb ik van mijn Out Of Office reply iets speciaal gemaakt. Ik wilde weten wat mensen zouden vragen moesten ze onbeperkt toegang hebben tot iemand die hun digitale devices in orde zou kunnen brengen. De vraag kadert in een nieuw service concept wat we binnen Proximus Innovatie willen onderzoeken. Dit waren de antwoorden die ik ontving op mijn survey:

holiday-7

  • Make sure the time on my VCR doesn’t blink anymore!
  • My wife would like him to commect everything together.
    Reduce the amount of remotes.
    I would like this person to clean my cables, i don’t want another geek to get inside my geeky system.
    Well maybe one thing. I have 2 cats that do not get along. I’d like him to come up with an automated system that allows the cat that is not leaving the upstairde room to go in the garden without seeing the other one 😉
    One more thing, i would like this geek to be my hands at my mums house to help her with her tv.
    I hope you won’t read the answers during your time off 😉
  • Find out why my Proximus Internet connection goes often so bad….
  • Unlimited digital storage and sharing for family members of photo, video and music.
    Happy to pay one single flat fee for the whole family.
  • * find out how to get and make available Netflix on my tv
    * make sure that any wifi connected device is working again
    * keep tap of my energy use per appliance, same for gas and water
    * smartly warm or  down the house while I’m still away
    * monitor the connection of all my connected devices
    * teach how to use smart services
  • Leuk initiatief!
    Thuis: oplossing instellen om alle paswoorden uniform te maken. Hier bestaan reeds oplossingen voor, maar ze zijn nog niet convergent /volledig genoeg. Via Proximus dus naar een eengemaakt veilig wachtwoordsysteem.
    Dit geldt ook op de werkvloer. Waarom hebben we bij Proximus nog steeds afzonderlijke wachtwoorden? Waarom kan dit niet via bijv. de badge en vingerafdruk?
  • Remove all malware from my PC (no more buy this buy that stuff slowing the PC down).
    I love the devolo way of getting a signal, i hate (really hate) the initialization procedure. Can he fix that? Ever so often they also get out of sync.
    I really would like a technical validation that my solar panels are still working at 100%. Would love to track it via internet.
    Need to figure out how to increase the pressure on the water pump.
    That’s it, for now
  • I would ask them to take them all with them so I could enjoy real life.
  • Decent multi room wireless music streaming from any provider (not just spotify or iTunes), compatible with all devices (OSX, iPhone, Android, etc) — playing music in the room you’re currently sitting in, and optionally playing music in another room if you wish (ie kitchen when cooking, and study while waiting for the rice to be ready)
  • I do not know if it would be possible, but I would love the fact to make my phone charge anytime when I am at home. I always forget, and as a result my phone is about to die when I leave home.
  • Koen, ik heb lang over je vraag nagedacht en ook je blog-post er bij genomen. Ik herken het volledig.
    Eigenlijk is het antwoord als volgt, ik wil graag nog eens één keer iemand binnen laten, die dan voor eens en altijd alles regelt. Daarna moet ik niet meer thuis zijn op de voor mij meest onmogelijke uren voor de water-, gas- en elektriciteitsmeter opnemer. Niet meer voor het onderhoud van mijn gasketel, niet meer voor de pakjesbezorger van firma xyz, … Nu ja, dat laatste is allicht niet meer digitaal genoeg. Vanavond nog een Telenet installateur over de vloer gehad die anderhalf uur nodig heeft voor een basic installatie. Ik was liever een uur gaan spinnen…
    In het kort, ik heb liever niemand nodig om mijn digitale dingetjes te regelen. Misschien een beetje de Apple filosofie.
  • Like the idea of “hyperservice” maar ( zonder proximus te kennen) , leg je de lat niet meteen te hoog? Volgens mij moet de lat altijd met slechts enkele cm omhoog: het idee van hyper service moet dus voorafgegaan worden door betere service (dat komt wel goed wellicht, en ik denk niet jouw verantwoordelijkheid) en in tweede instantie vooral “meer service” ( uitbreiding van diensten ) en dan denk ik dat Proximus, en een telecom operator, veel beter geplaatst is om meer service te verlenen aan bedrijven dan aan particulieren….veel makkelijker…..
    De IT wereld is nog nooit zo door elkaar geschut als vandaag….honderden nieuwe aanbieders leveren fantastische services , het aanbod is dus enorm- tegelijk is er ook heel veel vraag – we leven in een digitale economie-
    natuurlijk weet ik dat proximus stappen zet met het aanbieden van IT services, doch betreft dit steeds de traditionele IT services die weinig te maken hebben met de echte vernieuwing die vandaag mogelijk is……( volgens mij zit dat departement bij jullie ook vol met mensen die uit traditionele IT hoek komen)
    Proximus kan haar klanten ( KMO’s ) een enorme dienst bewijzen door hen te helpen gebruik te maken van de echte nieuwe mogelijkheden, met die “service” ga je veel mensen gelukkig maken, je gaat er geld mee verdienen en Proximus meet zich een innovatief imago aan……
    Vervolgens kan de lat weer 10 cm hoger en wie weet kan proximus op een dag dan wel een hyperservice verlenen aan particulieren…..
    Altijd bereid voor verdere toelichting 🙂
  • I have 3 different networks in my house, I’d like to bridge them into 1 big network.

Mooie feedback, nu er nog iets mee doen. De werkweek is weer gestart!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s